dimarts, 7 d’agost del 2007

"JO VAIG SER-HI..."

Pere-Màrtir

Divendres dia 10 inaugurem, a les 19:30, una exposició col.lectiva a la sala d'art multidisciplinar Paspartú, al carrer Verdi 25, en ple barri de Gràcia de Barcelona. Hi exposaré una vintena d'obres noves pertanyents a la sèrie "Jo vaig ser-hi...".

Després d’uns anys pintant obra de temàtica social i crítica (Palestina, Iraq, guerres inexplicables, polítics manipuladors, tortures, racisme, boscos cremats, etc.) m’he pres un descans. Tant en la forma com en el fons. Ha estat un procés natural, no buscat. Però per a mi, necessari i mentalment higiènic.

He retornat a les formes de les vinyetes. Procedeixo de la cultura del còmic que reivindico i reconec com a la meva primera i major influència creativa.

A “Jo vaig ser-hi...”el fil conductor és un ciclista, protagonista i observador d’un entorn que pot ser surrealista, hostil o fantasiós.... Un ciclista viatger que es pot trobar sol, ben acompanyat o no, a contracorrent, en perill o a punt d’assolir una fita. Però, bàsicament, l’important del personatge no és tant l’objectiu com el trajecte vital que fa. És la meva declaració de principis.

El tractament formal que li he donat també ha estat diferent de la major part del meu treball. Normalment faig servir olis sobre tela. En aquesta sèrie, en canvi, he utilitzat tècniques graffiteres, mitjançant esmalts i laques en aerosol, plantilles i les parets les he substituït per paper...

Hi esteu convidats (els que en aquestes dates encara estigueu per aquí...).

4 comentaris:

Ramon Bassas ha dit...

Sort en aquesta nova exposició!

Pere-Màrtir Brasó ha dit...

Gràcies, Ramon! De moment hi ha bones sensacions...

Marta Teixidó ha dit...

Hola Pere Martir,

Escolta, estic encantada que a Ourense t'ho hagis passat tan bé, i que es conegui l'art mataroní.

Molt interessant aquesta nova etapa que planteges. L'evolució en un artista sempre es necessària, per tal de mostrar tan la creativitat com pla complexitat de l'artista. Espero veure alguna cosa a la Sant LLuc. Ja saps que el bosc cremat em va impactar, i això que presentes ara, noi una visió aboslutament trencadora, i molt realista. Bon contrast amb l'obra que vas presentar al Torres García.

Tot i que dius que retornes una mica a l'essència del comic, hi ha massa tècnica pictòrica com perquè pensem en el comic. Pero, m'entussiasme això. Espero veure més cosetes.

Una cordial salutació i bones vacances.

Pere-Màrtir Brasó ha dit...

Gràcies , Marta. Si corres per aquí i demà vols venir a la inauguració ja ho saps!

De fet, el que vaig presentar al Torres Garcia ja anava una mica en aquesta línea, però en format gran i a l'oli. Jo quasi ho poso dins la mateixa "sèrie". Veurem al St. Lluc d'enguany com em despenjo aquesta vegada. Estic en plena crisi (en tot el que això comporta de positiu i de negatiu.

Bones vacances!