diumenge, 31 de gener del 2010

ELS MEUS MESTRES - 6. AMBRÓS




Miguel Ambrosio Zaragoza, Ambrós (Albuixech, València, 1913 – 1992) va ser un dels grans dibuixants del còmic clàssic estatal. Famós sobre tot, per la sèrie d’aventures El Capitán Trueno.

Va començar dibuixant i publicant a València però de seguida es va traslladar a Barcelona on va publicar en petites editorials i a Chispa. Després de diverses sèries crea, juntament amb l’escriptor i guionista barceloní Victor Mora El Capitan Trueno, que publiquen durant molts anys a Pulgarcito, i que va tenir un èxit extraordinari dins la historieta estatal. Un altre personatge destacat, també amb guió de Victor Mora, va ser el Corsario de Hierro.

Va ser el primer dibuixant de còmics “seriosos” o de dibuix realista que em va influir, considerant que Junceda era il·lustrador i no historietista. Els seus dibuixos tenien molt de moviment, ritme, dinamisme i seguretat en el traç.
Tenia una facilitat enorme per representar lluites, baralles i gresques. I, important, crec que les seves dones (ai, la Sigrid!) van ser les primeres que vaig trobar sensuals...

2 comentaris:

Rosa Isabel ha dit...

El gran heroi de la infantesa de molts!

Pere-Màrtir Brasó ha dit...

I tant Rosa Isabel! Fins i tot vaig tenir molt anys un gat que es deia Crispi (en homenatge a Crispín, ajudant i company del Capitán Trueno)i a la meva adreça de hotmail també hi figura el "crispi". Vaig tenir el goig, fa uns quants anys, de conèixer a Víctor Mora, el guionista i excel.lent escriptor.