divendres, 21 de desembre del 2007

REFLEXIÓ ARTÍSTICA...

I. Terradas


Els dies 23 i 30 del mes passat vaig tenir l’oportunitat d’impartir un seminari de reflexió artística.

Organitzat per la Galeria Paspartú de Barcelona, el seminari titulat “De la idea a l’obra” té l’objectiu de generar la inquietud dels artistes emergents, aportant possibles solucions als problemes que es presenten, tot donant seguretat, potenciant l’autoestima i la credibilitat personal. Tot a través de l’experiència particular d’un artista professional.

En el meu cas, vaig impartir el de pintura. També hi ha o hi hauran seminaris d’escultura, fotografia, art digital i música. I la previsió és de seguir impartint-los durant el 2008.

Bàsicament van adreçats a artistes joves que tinguin interès per iniciar-se en el món artístic i vulguin treballar un art social i intercultural, donant a conèixer la seva obra.

Cal dir que les meves sessions van ser “pilot” doncs era una experiència nova per els assistents, la pròpia galeria i per a mi mateix. Però el resultat va ser força engrescador.

De fet, la metodologia que vaig utilitzar (apresa fa anys, en seminaris que havia impartit a directius de banca quan, en una altra vida, em dedicava a això...) va ser la del descobriment i l’autoreflexió. Com aquell qui diu vaig fer de mirall, frontó o “psiquiatra”. Res de pallisses magistrals ni anàlisis profundes de obres d’art del renaixement, tot i que de passada en parléssim. I tot amanit amb una mica de provocació.

Si voleu més informació, consulteu a www.galeriapaspartu.com. O us arribeu a la galeria Paspartú, al carrer Verdi del Barri de Gràcia. De passada podeu anar als Cinemes Verdi on acostumen a fer les millors pelis de Barcelona. O a menjar palestí, japonès o a fer un cafè portuguès una mica més amunt. O a visitar, més avall, el sex shop Desig (Botiga - Galeria d’Art - Centre de Documentació Eròtic), on “casualment” hi tinc obra eròtica en dipòsit...




3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Pere Màrtir,

He llegit aquest i el post anterior. He anat molt liada aquests dies, tant en al feina com pel tema cròniques (hi ha hagut cultura "a go go"), però ara que hi ha pau, visito als amics dels blogs.

Lo de l'ayahuasca n'havia sentit parlar. Concretament un amic meu de Madrid que te parents al Brasil i ni varen donar una dosi. Efectivament, pel que em va explicar, obre el subconscient i et facilita un total estat de relaxació, i d'enfrontar la vida amb més calma i visió objectiva. Ell si va trobar. NO obstant, l'efecte dura poc, doncs la rutina i la vida agitada que portem, marquen les pautes.

Me n'alegro que hagis tornat. De fet, no te n'hauries d'haver anat mai, i més per aquest motiu, però si has tornat renovat, millor que millor,

I pel que veig, amb força impuls, doncs doncs fins i tot has donat un seminari artístic. I de ben segur que s'han quedat encantats.

Pere Màrtir, et desitjo molt Bones Festes, gaudeix del moment i que la LLum del Nadal sempre et porti inspiració per a la teva obra.

Petonets virtuals i molt sincers.

Pere-Màrtir Brasó ha dit...

Hola, Marta:

Benvinguda un altra cop. No pateixis, això de l'ayahuasca només te efecte beneficiosos tant físics com psíquics (depuratius). I l'efecte no dura tan poc, al menys els psíquics, doncs aporta tranquilitat, comprensió i clarividencia durant dies i dies. Sense efectes secundaris, això és el més bò!
Em passaré per Cròniques que fa dies que no ho faig. Em concentro amb "Libro de Arena,Cuadernos"...

Bones festes!

Pere-Màrtir Brasó ha dit...

Hola, Ramon:

Jo també et desitjo unes bones festes.

Salut!